«Τα ατυχήματα στο σχολείο μας» ΣΤ΄2 2015-16

«Τα ατυχήματα στο σχολείο μας» ΣΤ΄2 2015-16

Οι μαθητές του Στ2 μαζί με την δασκάλα μας Ειρήνη Ποντικάκη πραγματοποιήσαμε έρευνα με θέμα «Τα ατυχήματα στο σχολείο μας» στο πλαίσιο των μαθημάτων της Γλώσσας (Ενότητα 10η «Ατυχήματα») και των Μαθηματικών (Ενότητα 4η «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων»).

Συγκεκριμένα, συλλέξαμε δεδομένα με ερωτηματολόγια που φτιάξαμε και μοιράσαμε στο σχολείο και στη συνέχεια τα επεξεργαστήκαμε με τη βοήθεια υπολογιστή, φτιάχνοντας πίνακες και γραφήματα και υπολογίζοντας ποσοστά.

Ορίστε, λοιπόν, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας μας:

  • Τα ατυχήματα στο σχολείο αποτελούν μεγάλο κίνδυνο για τα παιδιά της σχολικής ηλικίας.
  • Ένα ατύχημα που συμβαίνει σε ένα παιδί στο σχολείο μπορεί να οφείλεται σε δική του απροσεξία, αλλά μπορεί και όχι.
  • Μελετώντας τα δεδομένα που έχουμε συγκεντρώσει, διαπιστώνουμε ότι στο σχολείο μας γίνονται πολλά ατυχήματα κυρίως στις μεγάλες τάξεις ( Δ?,Ε?,Στ? ) με ποσοστό 97%. Το ίδιο συμβαίνει και στις μικρότερες τάξεις ( Α?,Β?,Γ? ) αλλά με μικρότερη συχνότητα (ποσοστό 91%).

Το προαύλιο του σχολείου είναι ο πιο επικίνδυνος χώρος για ατυχήματα (47% για τις μικρές τάξεις ενώ για τις μεγάλες 75%) και αμέσως μετά οι σκάλες (25% για τις μικρές τάξεις ενώ για τις μεγάλες 13%). Βέβαια, ατυχήματα μπορεί να συμβούν και σε άλλους χώρους του σχολείου όπως οι αίθουσες (12% για τις μικρές τάξεις ενώ για τις μεγάλες 5%).

Το πιο συχνό είδος των ατυχημάτων που συμβαίνει στο σχολείο είναι η πτώση (36% για τις μικρές τάξεις ενώ για τις μεγάλες τάξεις 43%). Ακολουθούν η σύγκρουση (24% για τις μικρές τάξεις ενώ για τις μεγάλες τάξεις 23%) και το γλίστρημα (24% για τις μικρές τάξεις ενώ για τις μεγάλες τάξεις 14%).

Οι πιο συνηθισμένες συνέπειες όλων αυτών των ατυχημάτων είναι: μώλωπες και εκδορές (27% για τις μικρές τάξεις ενώ για τις μεγάλες τάξεις 33%), εξαρθρώσεις – διαστρέμματα (17% για τις μικρές τάξεις ενώ για τις μεγάλες τάξεις 19%), ανοιχτές πληγές (20% για τις μικρές τάξεις ενώ για τις μεγάλες τάξεις 18%) και ακολουθούν κατάγματα και χτυπήματα στο κεφάλι με μικρότερα ποσοστά.

Κείμενο: Όλγα Τσότσου

«Πώς θα αποφύγουμε τα ατυχήματα στο σχολείο»

Μήπως πρέπει να κάνουμε κάτι για όλα αυτά τα… ατυχήματα; Σας έχουμε λύσεις:

Σας θυμίζουμε τους κανόνες του προσεκτικού μαθητή, με πίνακες για τις μεγάλες τάξεις και επιτραπέζια παιχνίδια για τις μικρές τάξεις, και σας βοηθάμε να προσέχετε πιο πολύ βάζοντας ταμπέλες στα επικίνδυνα σημεία του σχολείου μας.

Είμαστε σίγουροι πως όλα αυτά έχετε βαρεθεί να τα ακούτε συνεχώς από τους δασκάλους και τους γονείς σας, αλλά πιστέψτε μας, είναι σαν παιχνίδι!

Κείμενο: Δέσποινα Φωλιά